Miesiąc marzec zapisuje się w naszym szkolnym kalendarzu jako miesiąc wytężonej pracy dla naszych uczniów - językowców, zarówno dla tych lubiących język angielski i dla tych, którzy wybierają język niemiecki.

W tym roku do Międzyszkolnego Konkursu Językowego dla klas 7 i 8 w Besku zgłosiło się czworo uczniów z języka angielskiego i dwoje z niemieckiego.

Język angielski:
- Julia Ekiert z kl. 8,        
- Dorota Gębuś z kl. 8,
- Milena Kaczor z kl. 8,
- Maksymilian Szymański z kl. 7.

Język niemiecki:
- Julia Przybyła z kl. 7,
- Wiktor Zubik z kl. 7.

Pierwszy, wewnątrzszkolny etap odbył się w naszej szkole 10 marca. Uczniowie przystąpili do testu leksykalno-gramatycznego z języków bardzo mocno zmotywowani i każdy chciał przejść dalej. Niestety, udało się to tylko Maksymilianowi Szymańskiemu z kl. 7, który w teście z języka angielskiego uzyskał 24/28 punktów. Julii i Milenie zabrakło tylko 1 punktu aby przejść do następnego etapu.

Kolejny szczebel konkursu odbył się 21 marca w Zespole Szkół w Besku i był zdecydowanie bardziej wymagający, bo oprócz wiedzy z zakresu zagadnień leksykalno-gramatycznych uczniowie musieli opanować obszerny materiał z kultury, historii i geografii krajów anglojęzycznych/niemieckojęzycznych. Maksymilian podszedł do konkursu z j. angielskiego bardzo poważnie i mimo wielkiej konkurencji, jaką byli  w dużej większości starsi uczniowie ze szkół z trzech powiatów (brzozowskiego, krośnieńskiego i sanockiego) zdobył ostatecznie 11 pozycję na 116 zgłoszonych uczniów.

Wielkie gratulacje dla Maksymiliana, dla którego to pierwszy tego rodzaju konkurs językowy w swojej szkolnej historii. Mało tego, nasz uczeń klasy 7 był najwyżej sklasyfikowanym siódmoklasistą na tle zaprawionych w bojach konkursowych ósmoklasistów. Oby tak dalej!! WELL DONE!! EXCELLENT JOB!! Nauczeni doświadczeniem, wierzymy, że w przyszłym roku będzie tylko lepiej.

Mimo tego, że nie zostaliśmy tym razem laureatami konkursu, śmiało można powiedzieć, że wróciliśmy z tarczą, a nie na tarczy.

Piotr Rajchel

 

Więcej zdjęć w Galerii.