Energia atomowa oraz energia przyszłości to ostatnie zagadnienia zrealizowane w marcu przez uczniów klasy 4 w ramach projektu „Być jak Ignacy – nauka pełna energii”. Przyjaciele Ignacego rozwikłali zagadkę dotyczącą tego, czym jest atom, poznali jego budowę, korzystając w tym celu z kolorowych lentilek. Kolejnym zadaniem, z którym uczniowie poradzili sobie świetnie, było rozszczepienie jądra uranu, a doświadczenie reakcji łańcuchowej zobrazowali używając plasteliny. Dzięki temu doświadczeniu, uczniowie dowiedzieli się, iż energia w reakcji łańcuchowej pierwiastków, wykorzystywana jest w elektrowniach jądrowych. W ramach podsumowania wiadomości , młodzi naukowcy wykonali ulotki o wadach i zaletach tego rodzaju elektrowni.
Jak w przyszłości będziemy pozyskiwać energię? - na to pytanie szukali odpowiedzi nasi młodzi naukowcy w ostatnim etapie projektu. Pierwsze z zadań dotyczyło stworzenia projektu pojazdów przyszłości. Uczniowie w sposób niezwykle kreatywny stworzyli zarys środków komunikacyjnych, które były napędzane biogazem, wodą i powietrzem. W kolejnym zadaniu, uczniowie zgłąbiali wiedzę na temat paliwa wodorowego i zamiany samochodów elektrycznych na samochody wodorowe.
Największą satysfakcję przyniosło uczniom samodzielne skonstruowanie pojazdu przyszłości. Młodzi konstruktorzy podeszli poważnie do tego zadania i zbudowali samochód o „napędzie balonowym”, udowadniając tym samym, że dla „Przyjaciół Ignacego”, nie ma rzeczy niemożliwych do zrealizowania.
Joanna Tuchowska
Więcej zdjęć w Galerii.