Czy nauka ortografii musi się zawsze kojarzyć z siedzeniem w ławce, czytaniem i pisaniem? Niekoniecznie. Uczennice klasy 3 udowodniły, że na lekcjach ortografii można połączyć naukę pisania z ćwiczeniem pamięci, umiejętnością współpracy, ruchem i świetną zabawą. Na początku lekcji uczennice zostały podzielone w pary, w których wybrano pisarzy. Teksty dyktand umieszczone zostały po drugiej stronie sali. Uczestnicy dyktanda, oprócz pisarza pojedynczo podbiegali do swojego tekstu, zapamiętywali fragment i dyktowali go pisarzowi, pamiętając o zasadach ortografii i interpunkcji.. Okazało się, że nie tak łatwo zapamiętać tekst najeżony pułapkami ortograficznymi. W efekcie obie pary bardzo dobrze sobie poradziły i myślę, że kolejne „biegane dyktanda” pomogą im w zdobyciu tej, jakże niełatwej umiejętności bezbłędnego zapamiętywania i zapisywania wyrazów z trudnościami ortograficznymi.

Edyta Jakieła

Więcej zdjęć w Galerii.