Native speaker w każdej szkole
Z przyjemnością informujemy, że nasza szkoła wzięła udział w programie „Native speaker w każdej szkole”, organizowanym przez „Tutlo – szkoła języka angielskiego online”. Uczniowie rozwijali bezpłatnie swoje umiejętności językowe w zakresie mówienia i komunikacji z drugim człowiekiem w języku angielskim podczas bezpłatnych warsztatów w szkole przeprowadzanych na platformie Tutlo.
W tym półroczu szkolnym szansę na przełamanie barier językowych miała klasa 5 i 8. Udało się nam porozmawiać z nauczycielami z Republiki Południowej Afryki oraz Nigerii. Z powodzeniem braliśmy udział w lekcjach, na których odświeżyliśmy swoją wiedzę m. in. o zwrotach grzecznościowych, sportach, przedmiotach szkolnych czy ubraniach. W przyszłym półroczu językową pewność siebie zbudujemy u reszty klas, czyli 4,6 i 7.
Jestem pewien, że z pomocą programu „Native speaker w każdej szkole” rozbudzimy w uczniach pasję do nauki języków - także poprzez interakcje z przedstawicielami wielu kultur.
Piotr Rajchel
Więcej zdjęć w Galerii.
IV Ogólnopolski Konkurs Czytelniczy z języka angielskiego dla klas 6 – 8 “Reading Brings Us Unknown Friends”.
Już drugi rok z rzędu pozytywnie odpowiedzieliśmy na zaproszenie Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 8 w Gdyni i uczestniczyliśmy w IV Ogólnopolskim Konkursie Czytelniczym z języka angielskiego dla klas 6 – 8 “Reading Brings Us Unknown Friends”.
I etap konkursu odbył się 15 listopada 2024 r. i polegał na sprawdzeniu wiedzy i znajomości książki Hugh Loftinga pt. „The Story of Doctor Dolittle z podręcznym słownikiem angielsko-polskim” .
Jak zwykle dziewczyny nie zawiodły nas i stanęły licznie w szranki z ponad 700 uczniami w Polsce w następującym składzie:
Klasa VI – Aleksandra Polańska, Liwia Michalak;
Klasa VII – Wiktoria Cymerman, Lena Kaczor;
Klasa VIII – Lena Knurek, Aleksandra Kuźnar.
Do międzyszkolnego (wojewódzkiego) etapu konkursu udało się zakwalifikować dwójce naszych uczennic: Lenie Kaczor oraz Wiktorii Cymerman. Gratulujemy i życzymy powodzenia, a będzie im potrzebne, bo w etapie II należy zapoznać się z kolejnymi (tym razem z dwoma) pozycjami książkowymi:
- „Peter Pan – James Matthew Barrie – wydawnictwo: „Wydawnictwo [ze słownikiem]”,
- „The Little Princess” – Frances Hodgson Burnett – wydawnictwo: „Wydawnictwo [ze słownikiem]”.
Jeszcze raz gratulujemy wszystkim uczestniczkom konkursu oraz 17.01.2025 r. trzymamy kciuki za Lenę i Wiktorię w kolejnym etapie.
Lista osób, które zakwalifikowały się do drugiego etapu.
Piotr Rajchel
Andrzejkowe wróżby klas IV - VIII
W wigilię św. Andrzeja,
Spełniona niech będzie Twoja nadzieja.
Niech by Ci się sprawdziło,
To, co kiedyś wymarzyło.
Dnia 28 listopada w naszej szkole obchodziliśmy Andrzejki. Na wszystkich uczniów naszej szkoły, podczas dyskoteki, czekało wiele atrakcji, wróżb oraz poczęstunek przygotowany przez Radę Rodziców i Samorząd Uczniowski.
Uczniowie klas 4-8 zaczęli imprezę o godzinie 17. Podczas dyskoteki nie zabrakło licznych gier takich jak krzesełka czy mafia, były też tańce w rytmie naszych ulubionych piosenek. Bawiliśmy się świetnie, a wszyscy wykazali się kreatywnością, przebierając się za przeróżne postacie. Dyskoteka zakończyła się o godzinie 19.30. Były to niezapomniane chwile i okazja do poznania wróżb, które są przekazywane z pokolenia na pokolenie.
W imieniu wszystkich uczniów chciałybyśmy podziękować nauczycielom za zorganizowanie nam zabawy andrzejkowej, a Radzie Rodziców za pyszny poczęstunek.
Dziękujemy za zakup naszych babeczek. Zebrana kwota pozwoli Samorządowi Uczniowskiemu na realizowanie nowych pomysłów i działań.
Lena Knurek, Ola Kuźnar
Więcej zdjęć w Galerii.
Zabawa andrzejkowa przedszkolaków i klas I - III
W ubiegły czwartek 28 listopada, w godzinach przedpołudniowych, nasze przedszkolaki oraz klasy 1-3 miały swoją zabawę andrzejkową. To wyjątkowe wydarzenie zgromadziło wszystkich w magicznie udekorowanej sali, pełnej migoczących światełek, balonów i kolorowych dekoracji.
Zabawa rozpoczęła się od wesołych tańców, które rozgrzały wszystkich i wprowadziły nas w atmosferę wspólnego świętowania.
Dzieci „odkrywały” swoja przyszłość poprzez lanie wosku przez klucz, kolejkę butów do drzwi czy magiczne losy. Wychowawcy zadbali o to, by każdy mógł wziąć udział w różnych aktywnościach, nawiązujących do dawnych polskich tradycji.
Tańce, zabawy i wróżby były nie tylko doskonałą rozrywką, ale też okazją do budowania więzi między przedszkolakami a uczniami. Wspólne uczestnictwo w grach uczyło je współpracy i przyniosło mnóstwo radości.
Dzięki zaangażowaniu nauczycieli i uczniów, impreza była bardzo dobrze zorganizowana, a dzieci z pewnością zachowają piękne wspomnienia z tego dnia!
Monika Witalec - Cetera
Więcej zdjęć w Galerii 1.
Więcej zdjęć w Galerii 2.
Spotkanie z geodetą w ramach doradztwa zawodowego: otwieramy drzwi do przyszłości.
W ramach cyklu spotkań z profesjonalistami różnych branż, nasza szkoła zorganizowała wyjątkowe wydarzenie – spotkanie z geodetą, które odbyło się w ubiegły wtorek 26 listopada dla klas 6-8. Wydarzenie to było częścią działań doradztwa zawodowego, które ma na celu przybliżenie uczniom różnych ścieżek kariery i pomoc w wyborze przyszłego zawodu.
Geodeta – kto to taki?
Spotkanie poprowadził pan Tomasz Sieniawski, doświadczony geodeta pracujący w Pracowni Terenowej w Krośnie, która jest filią Podkarpackiego Biura Geodezji. W trakcie swojej prezentacji opowiedział o specyfice zawodu, wyzwaniach i możliwościach, jakie oferuje praca w tej branży. Uczniowie dowiedzieli się, że geodezja to nie tylko praca w terenie, ale także nowoczesne technologie, takie jak systemy GPS, drony czy oprogramowanie do modelowania 3D.
Pan Tomasz podkreślił, jak ważna jest precyzja w pracy geodety, ponieważ od dokładności pomiarów zależą zarówno sukcesy budowlane, jak i bezpieczeństwo infrastruktury. Opowiedział również o różnych specjalizacjach w tej dziedzinie, takich jak geodezja inżynieryjna, katastralna czy fotogrametria.
Dlaczego geodezja?
Podczas spotkania można było uzyskać informacje na temat ścieżki edukacyjnej prowadzącą do zawodu geodety, perspektywach zatrudnienia oraz zarobkach. Pan Tomasz wyjaśnił, że studia geodezyjne można podjąć na wielu uczelniach technicznych w Polsce, a zawód geodety jest nie tylko dobrze opłacany, ale również daje satysfakcję z udziału w tworzeniu nowych obiektów i infrastruktury.
Inspiracja na przyszłość
Spotkanie z geodetą było dla wielu uczniów inspirującym doświadczeniem. Wielu z nich przyznało, że wcześniej nie zdawało sobie sprawy z różnorodności i znaczenia tego zawodu.
Podsumowując, spotkanie z geodetą nie tylko wzbogaciło wiedzę naszej młodzieży na temat tego zawodu, ale także zachęciło do poszukiwania własnej drogi zawodowej. Możemy być pewni, że niejedna osoba, która uczestniczyła w wydarzeniu, spojrzy teraz na geodezję jako ciekawą opcję kariery.
Monika Witalec - Cetera
Więcej zdjęć w Galerii.
Strona 12 z 210