Strona główna

Ja w społeczeństwie. Jak mogę zmienić świat?

W tym roku szkolnym uczniowie klasy V zostali studentami Uniwersytetu Dzieci w Klasie. Na lekcjach z wychowawcą zrealizowali projekt edukacyjny „Ja w społeczeństwie. Jak mogę zmienić świat?”. Jego celem było kształtowanie kompetencji obywatelskich i społecznych. Podczas zajęć piątoklasiści dyskutowali o bardzo ważnych wartościach: empatii, odpowiedzialności, tolerancji oraz wspieraniu tych, którzy tego potrzebują.

Dzięki projektowi uczniowie rozwinęli swoją wrażliwość na potrzeby innych ludzi oraz zdobyli wiedzę, która pozwoli im w przyszłości stać się świadomymi i zaangażowanymi uczestnikami życia społecznego, którzy będą się troszczyć o swoją najbliższą okolicę i cały kraj.

Anna Pelczarska

 

Stolik multimedialny

Zajęcia świetlicowe uatrakcyjnił naszym uczniom nowy sprzęt edukacyjny, mianowicie stolik multimedialny, z którego korzystają uczniowie nie tylko chodzący na świetlicę, ale także pozostałe dzieci. Zabawki interaktywne pozytywnie wpływają na rozwój każdego dziecka, ponieważ pobudzają jego wyobraźnię, zmuszają do zastanowienia się nad tym jak coś działa, potrafią skupić uwagę dziecka przez dłuższy czas, ale nie tylko, bowiem również uczą i bawią. Stolik dla najmłodszych to pomysł na doskonale angażujące i ekscytujące zabawy dla wszystkich. Interakcje przy stoliku rozwijają kreatywność i umiejętność myślenia abstrakcyjnego. Stolik jest prosty w obsłudze, nie wymaga kalibracji. Każde dziecko znajdzie  w nim coś dla siebie. Stół multimedialny, który posiada nasza szkoła ma duży wybór gier, zabaw, quizów oraz aplikacji. Uczniowie korzystają z niego w zależności od upodobań. Można na nim grać w gry matematyczne, z języka angielskiego, z przyrody, plastyki oraz muzyki.

Cechami, które usprawniają pracę z nim jest: pojemnościowy ekran dotykowy, wbudowany system Android, technologia Multi – Touch oraz wbudowane głośniki.

Przy stoliku możemy wygodnie usiąść na kolorowych pufach i zacząć zabawę na sprzęcie.

Mamy nadzieję, że stolik zachęci nie tylko naszych uczniów do zabaw, ale również inne dzieci, które chciałyby pobawić się i mile spędzić czas.

Beata Dworzańska

Więcej zdjęć w Galerii.

 

Powrót na lekcje wychowania fizycznego ...

Nareszcie wróciliśmy do ulubionych zajęć z wychowania fizycznego. Wykorzystując dobrą pogodę klasa 7 i 8 zaczęła zajęcia na boisku szkolnym w scenerii białych stokrotek. Długo się wspólnie nie widzieliśmy, więc zanim zaczęliśmy ćwiczenia było chwile wygłupów i radości. Wiadomo, że najprzyjemniej ćwiczy się, gdy jest sucho, ciepło i jest słońce. Nam się udało zaczerpnąć świeżego powietrza, natomiast klasy młodsze rozpoczęły zajęcia na naszej zastępczej sali gimnastycznej. Radości wspólnych zabaw nie było widać końca, szkoda tylko, że na tak krótko wróciliśmy do szkoły, bo już niebawem koniec roku szkolnego.

Emilia Guzik  i pani Beata Dworzańska

Więcej zdjęć w Galerii.

 

Jak uczy się mózg?

Na zakończenie projektu Lekcje z emocjami, klasa VI uczestniczyła w wykładzie on – line „Jak uczy się mózg?”.

Pan dr Wojciech Glac w bardzo ciekawy sposób opowiadał nam o tym jak zbudowany jest nasz mózg oraz w jaki sposób pracuje. Dowiedzieliśmy się również jak możemy współpracować z naszym mózgiem, jak go wykorzystywać efektywnie, jak to się dzieje, że zapamiętujemy i rozwiązujemy problemy.

Poznaliśmy także sposoby, które ułatwiają naukę, koncentrację oraz przetwarzanie informacji, co bardzo przyda się nam po powrocie do nauki stacjonarnej.

Urszula Smerecka

 

Zainspirowani Konstytucją 3 Maja

3 Maja 1791 roku "dla ugruntowania wolności, dla ocalenia Ojczyzny i jej granic" Sejm Wielki na Zamku Królewskim w Warszawie przyjął Ustawę Rządową. Gwarantowała ona poszanowanie tradycji chrześcijańskich, tolerancji i wartości doby oświecenia. Regulowała organizację władz państwowych nadawała prawa i obowiązki obywateli. Dokument ten tworzył późniejszą tożsamość suwerennego narodu. Konstytucja 3 Maja została "przyjęta przez aklamację w dobie zagrożenia Ojczyzny, była próbą zaangażowania obywateli w ratowanie Rzeczypospolitej przed atakami państw ościennych poprzez utorowanie drogi do długotrwałych reform demokratycznych oraz wzmocnienia państwa w celu obrony niepodległości".

Sejm świadomy znaczenia Konstytucji 3 Maja jako ważnego elementu w pamięci zbiorowej ustanowił rok 2021 rokiem Konstytucji 3 Maja. W naszej szkole uczniowie z klasy VI upamiętnili to wiekopomne dzieło. Zebrani na sejmiku uczniowskim zaprezentowali najważniejsze zagadnienia związane z Konstytucją 3 Maja. W trakcie lekcji podzielili się refleksją, która towarzyszyła im podczas zajęć zdalnych. Aby oddać hołd twórcom tego aktu nasze dzieci wzięły udział w szkolnym konkursie plastycznym „Zainspirowani Konstytucją 3 Maja”. Uczniowie wykonali pracę w formie lapbooka, który zawierał informacje dotyczące Ustawy Rządowej z 1791 roku. Komisja konkursowa biorąc pod uwagę zgodność pracy z tematem, pomysłowość, zaangażowanie, estetykę pracy nagrodziła następujących uczniów:

I miejsce Lena Knurek kl. IV
II miejsce Sandra Kwolek kl. VII
III miejsce Jakub Kwolek kl. VII

Gratulujemy nagrodzonym uczniom i życzymy dalszych sukcesów w kolejnych zmaganiach konkursowych.

Znaczenie Konstytucji dla przyszłych losów Rzeczypospolitej Obojga Narodów podkreślił Jan Paweł II w 1991 roku podczas spotkania z polskimi władzami na Zamku Królewskim w Warszawie.

„Stała się ona ostatnim słowem dziejów I Rzeczypospolitej (…) Była też ostatnim wyrazem mądrości obywatelskiej. I odpowiedzialności politycznej, który przyszedł już niestety za późno i nie zdołał zahamować upadku tego wielkiego organizmu”.

Anna Kaczor

 

Słownik zdalnego nauczania na wesoło

Naturalne jest to, że język musi dostosować się do nazywania nowych elementów rzeczywistości. Pandemia koronawirusa spowodowała, że język polski wzbogacił się o szereg słów i zwrotów. Do naszego codziennego słownika weszły takie pojęcia jak: pandemia, maseczka, lockdown, kwarantanna. Pandemia odbiła się echem także podczas lekcji zdalnych.

W związku z tym Samorząd Uczniowski postanowił przeprowadzić ankietę wśród uczniów i nauczycieli naszej szkoły i na jej podstawie stworzył Słownik zdalnego nauczania. Znalazły się w nim wyrażenia najczęściej używane podczas lekcji zdalnych. Pokazują one nastroje panujące na e-lekcjach, postawy wobec takiego rodzaju edukacji, często nazywają także elementy nowej codzienności. Wspólnymi siłami udało nam się zebrać 50 haseł.

W naszym słowniku zamieściliśmy także wesołe komentarze, aby za pomocą żartów rozbroić niełatwą rzeczywistość. Nie możemy zapominać o pozytywnej dawce humoru, więc puszczamy oczko do tego, co się dzieje podczas lekcji zdalnych. Cieszymy się jednak, że niedługo wracamy na lekcje stacjonarne do naszego budynku szkolnego.

SŁOWNIK ZDALNEGO NAUCZANIA do pobrania i przeczytania :)

Anna Pelczarska

 

Język angielski inaczej

Nauka języka obcego może przybierać wiele różnych form, które świetnie się uzupełniają. Jedną z nich jest wymiana językowa, polecana przede wszystkim osobom, które pragną poznać zarówno język jak i kulturę danego kraju a przy okazji zawrzeć przyjaźnie z rówieśnikami z innych krajów. Co więcej, jest to jeden z ciekawszych sposobów na naukę języka – przyswajanie nowej wiedzy może być naprawdę świetną przygodą.

Bardzo miło nam poinformować, że klasa 4 uczestniczy obecnie w wymianie językowej z dziewczynkami z Wielkiej Brytanii, których pierwszym językiem jest język angielski. Te dwie rówieśniczki to przemiłe dziewczynki o imionach Julia oraz Olivia, których rodzina pochodzi z Bzianki. Na co dzień uczęszczają one do Szkoły Podstawowej w Perth, w Szkocji. W każde wakacje przyjeżdżają do Bzianki by spotkać się z rodziną. W tym roku będą miały okazję zobaczyć się nie tylko z krewnymi, ale również z dziećmi z klasy 4, z którymi spotykają się online.

Obecnie, tak jak dzieci w Polsce, dziewczynki zmuszone są do nauki zdalnej do domu. Spotkania online to świetny powód by oderwać się od szarej rzeczywistości i porozmawiać dosłownie o wszystkim.

Nasi uczniowie i uczennice wspólnie z dziewczynkami ze Szkocji ćwiczą język, dzielą się materiałami i omawiają różne tematy. Co ważniejsze, komunikują się z rodzimymi użytkownikami języka, przez co uzyskują wskazówki, jak poprawić znajomość języka angielskiego.

Wymiana językowa, zwana także tandemem językowym, to bardzo przyjemny i interesujący sposób nauki, który miejmy nadzieję, zmotywuje uczniów klasy 4 do nauki języka na co dzień.

Piotr Rajchel

 

Międzynarodowy Dzień Tańca

Od 1982 roku dzień 29 kwietnia jest ustanowiony Międzynarodowym Dniem Tańca. Święto to zostało utworzone przez Komitet Tańca Międzynarodowego Instytutu Teatralnego dla upamiętnienia chrztu wielkiego reformatora sztuki tańca - Jeana-Georges'a Noverre'a.

Z okazji tego dnia różnorodne instytucje obchodzą go bardzo podniośle. W tym roku, mimo że on-line również jest on świętowany także przez społeczność szkolną SP w Bziance.

W związku z tym, że w lutym 2021 ruszyła kampania wpisu poloneza – naszego narodowego tańca, na listę reprezentatywną niematerialnego dziedzictwa kulturowego ludzkości UNESCO, nasza szkoła postanowiła dołączyć do kampanii i udostępnić na stronie fanowskiej „Polonez Łączy” zdjęcia z wykonania go w czasie obchodów 100-rocznicy Odzyskania Niepodległości przez Polskę. Zachęcamy do obejrzenia tego wyjątkowego tańca wykonanego przez nauczycieli, uczniów i mieszkańców naszej miejscowości.

Cała kampania wpisu na listę UNESCO potrwa aż do końca 2023 roku i towarzyszyć jej będzie wiele ogólnopolskich wydarzeń kulturalnych, mających na celu nie tylko promocję poloneza i popularyzację wpisu na listę UNESCO, ale przede wszystkim ochronę i zabezpieczenie żywej tradycji tego tańca. Zapraszamy do polubienia wpisu na stronie Facebook.

Link: https://www.facebook.com/groups/423152178961162/permalink/479565286653184/

Piotr Rajchel

 

Koronawirus

Dla naszej szkoły

Szukaj

Nasza szkoła

Bip

Kto nas odwiedza ?

Naszą witrynę przegląda teraz 44 gości 

Zegar szkolny

Koniec roku szkolnego za:

Joomla extensions by Siteground Hosting