4 października 2019 r. obchodziliśmy IX Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia, którego hasłem przewodnim było "Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają". Byliśmy jedną z 5862 szkół z całego świata, które w tym roku wzięły udział w akcji.

Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia to dzień symboliczny. Dzień ten ma na celu zachęcić wszystkich do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia. Uczniowie, którzy w trakcie wakacji zdążyli zapomnieć tabliczkę mnożenia, mają okazję nadrobić te zaległości. Dorośli mogą popisać się przed dziećmi doskonałą znajomością trudnych przypadków mnożenia. Osoba, która w tym dniu zda egzamin ze znajomości tabliczki mnożenia uzyskuje tytuł: Ekspert Tabliczki Mnożenia.

W piątek już od rana po szkole chodził Patrol Egzaminacyjny, sprawdzający wiedzę uczniów, nauczycieli i obsługi. Wszyscy egzaminowani wykazali się bardzo dobrą znajomością tabliczki mnożenia czego potwierdzeniem było otrzymanie tytułu Eksperta Tabliczki Mnożenia.

Uczniowie klas IV – VI poddawani byli dodatkowym próbom, rywalizując między sobą o tytuł Mistrza Tabliczki Mnożenia. Pracując w grupach uczniowie musieli wykazać się nie tylko „wiedzą tabliczkową”, ale także spostrzegawczością, szybkością działania oraz pomysłowością. Praca w grupie dostarczyła wielu emocji, pokazała na kogo można liczyć, jak poradzić sobie z presją czasu. Mistrzami Tabliczki Mnożenia zostali: Dorota Gębuś kl.V i Wiktor Zubik kl.IV oraz Hubert Kaczor i Dawid Krępulec z kl.VI.

Akcja pokazała, że można się uczyć i bawić jednocześnie, udowodniła, że nasi uczniowie mogą się wzorować na nauczycielach i obsłudze, których „tabliczkowa wiedza” jest bezbłędna. Nauka przez zabawę jest dobrą formą przyswojenia i utrwalenia wiedzy, która pozostanie na dłużej w naszej pamięci.

opracowała: M. Zięba

Więcej zdjęć w Galerii.