Być jak Ignacy – projekt edukacyjny Fundacji PGNiG
„Być jak Ignacy” to program edukacyjny Fundacji PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza. adresowany do dzieci ze szkół podstawowych. Głównym celem programu jest popularyzacja polskiej nauki oraz pielęgnowanie pamięci o wybitnych naukowcach. Patronem akcji jest Ignacy Łukasiewicz – polski farmaceuta i przedsiębiorca, działacz niepodległościowy, pionier przemysłu naftowego w Europie. Dzięki programowi uczniowie pogłębiają wiedzę i umiejętności poznają sylwetki osób, które zmieniły oblicze świata. Uczniowie klas od I-III wzięli udział w tym programie.
Nowe wyzwania i zagrożenia związane z pandemią COVID -19 skłoniły Fundację PGNiG do zaoferowania uczniom biorącym udział w projekcie maseczki wielokrotnego użytku. Zostaną one rozdysponowane wśród uczniów klas od I – III w dniu zakończenia roku szkolnego.
Dziękujemy Fundacji PGNiG za zaoferowane wsparcie dla naszej szkoły. Maseczki pomogą zadbać o zdrowie i bezpieczeństwo naszych dzieci.
opracowała: A. Kaczor
Bezpieczne wakacje z Parą Prezydencką!
Na zakończenie zajęć dydaktyczno- wychowawczych w dniu 24 czerwca, uczniowie klas najmłodszych wzięli udział w zorganizowanej przez Parę Prezydencką lekcji online. Pan Andrzej Duda i jego małżonka Pani Agata Kornhauser – Duda przypomnieli uczniom o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w górach, nad wodą, w lesie, w mieście czy na wsi. Mamy nadzieję, że apel autorytetów, jakim jest Para Prezydencka przyniesie rezultat w postaci zapamiętania przez dzieci najważniejszych rad dotyczących bezpiecznego odpoczynku. Pamiętamy, że udane wakacje, to wakacje przede wszystkim bezpieczne.
Zachęcamy pozostałych uczniów do obejrzenia lekcji online, która została przygotowana przez Parę Prezydencką z okazji zbliżających się wakacji.
Link: https://www.youtube.com/watch?time_continue=16&v=kB5O6KudN64&feature=emb_logo
opracowała: E. Jakieła
Dzień Ojca
Dzień Ojca i Dzień Matki to święta będące wyrazem szacunku dla rodziców obchodzone corocznie w wielu krajach. Dzień Ojca obchodzony jest 23 czerwca (od 1965 roku). Uczniowie z naszej szkoły opisywali Ojca, jako osobę, która ochrania rodzinę i dzieci, zapewnia bezpieczeństwo, wspiera, umacnia, służy radą i pomocą, pociesza, wyznacza zasady.
Przeczytajmy, co o swoich tatusiach napisały dzieci z klas 1 – 3.
Szymon Zubik
Mój tata – jest moim bohaterem, kocham go za to, że jest przy mnie i pomaga mi kiedy razem pracujemy w garażu.
Magdalena Kaczor
Mój tata to Anioł. Wolny czas lubię spędzać ze swoim tatą. Czuję się bezpiecznie z moim tatą. Kocham swojego tatę.
Nikodem Goliński
Mój tata jest najlepszy, bo to mój tata. Kocham go za to, że spędzam z nim czas. Spędza ze mną tyle czasu ile może. Ma łagodne usposobienie. Jest uśmiechnięty, dlatego inni lubią go. Umie słuchać innych. Ma wielu przyjaciół.
Lena Knurek
Mój tata jest kochany, lubiany, troskliwy, opiekuńczy i miły. Ja myślę, że jest najlepszym tatą na świecie.
Milena Tabisz
Mój tata jest cudowny. Spełnia każdą moją zachciankę. Kocham go i tęsknię, gdy go nie ma.
Julia Domin
Mój tata jest: kochany, miły i zabawny. Tato bardzo Cię kocham i posyłam tysiąc buziaków.
Aleksandra Kuźnar
Mój Tata jest kochany, sympatyczny i troskliwy. Tato bardzo Cię kocham, jesteś najlepszy.
Nikola Krużel
Mój Tata jest: kochany, miły, pomocny i czuły. Odczuwam ze strony mojego taty miłość.
Co napisały dzieci z klasy I i II można przeczytać na napisanych przez nich kartkach zamieszczonych poniżej.
Również starsi uczniowie chcieli sprawić przyjemność tatusiom, wyrażając im swoje uczucia.
Milena Kaczor
Mój tata jest dla mnie wzorem do naśladowania. Gdy mam jakiś problem, zawsze mogę prosić Go o pomoc. Zawsze ma dla mnie czas i pomaga mi, gdy tego potrzebuję. Mój tata cieszy się z każdego mojego sukcesu i przejmuje się, gdy tylko widzi, że jestem smutna. Bardzo kocham mojego tatę.
Wiktor Kucharski
Mój tata to dobry człowiek, każdemu stara się pomóc. Bardzo kocham go za to, że jest taki jaki jest, potrafi być sobą i nie udaje kogoś innego. Dzięki niemu dużo się nauczyłem. Bardzo lubię mu pomagać i będę się mu pomagać jak najwięcej.
Sandra Kwolek
Mój Tata był kierowcą tira. Przyjeżdżał do nas zawsze na weekend. Jeździliśmy razem na wspólne wycieczki. Bardzo go kocham i za nim tęsknię.
Jakub Kwolek
Mój tata to kierowca , który zwiedził całą Polskę. Byliśmy z nim nad morzem, gdzie cały czas opalaliśmy się i pływaliśmy skuterami wodnymi.
Dawid Krępulec
Mój tata to operator koparki, dużo i ciężko pracuje, aby utrzymać rodzinę. Często nie ma go w domu. Nie jestem z tego powodu zadowolony. Wolałbym, aby mniej pracował i więcej czasu spędzał z nami.
Norbert Gębuś
Z moim tatą chodzę na ryby i często przy czymś majsterkuję. Bardzo go kocham, ponieważ, gdy jest potrzebna mi jego pomoc, zawsze mnie pomaga.
Hubert Kaczor
Mój tata to mój najlepszy przyjaciel, bardzo lubię spędzać z nim czas. Jest kierowcą ciężarówki, dlatego widzę się z nim rzadko. Bardzo go kocham i nie zamieniłbym mojego taty na innego.
Jakub Kaczor
Mój tata uczy mnie wielu przydatnych rzeczy. Chce, żebym poradził sobie w życiu w każdej sytuacji. Mogę na niego zawsze liczyć, pomoże mi w każdej sytuacji.
Dorota Gębuś
Mój tata lubi chodzić po górach, często zabiera nas na wędrówki. Kiedy powiem tacie, co do niego czuję, on czeka na moje słowa i chce znać moje zdanie.
Julia Ekiert
Mój tata jest najlepszy na świecie. Gdy wyrażę swoje uczucia do niego, on mnie przytuli i się odwdzięczy.
Bartłomiej Cymerman
Mój tata to kierowca zawodowy.
Bardzo go kocham, jest dla mnie jak bratnia dusza.
Emilia Guzik
Mój tata jest kochany, mądry, dobry i uwielbiany.
Powiedz tacie, co do niego czujesz, ponieważ dzisiaj jest jego święto.
Wszystkim Tatusiom, z okazji ich święta życzymy wielu pogodnych chwil, odpoczynku od codziennych obowiązków oraz mnóstwa radosnej zabawy ze swoimi dzieciakami!
opracowała: M. Wojtuń
Ósmoklasiści, życzymy Wam powodzenia!
Drodzy Uczniowie!
Już wkrótce przed Wami egzamin ósmoklasisty. Sprawdzi on zdobytą wiedzę i umiejętności opanowane przez Was w czasie nauki w szkole. Niech w tych ważnych dniach nie opuszcza Was optymizm, mądrość i szczęście, a zadania egzaminacyjne okażą się dla Was łatwiejsze niż przewidywaliście.
Życzymy Wam także, aby wyniki, które uzyskacie, odpowiadały Waszym oczekiwaniom i zapewniały możliwość realizacji dalszych życiowych planów – również tych, związanych z kontynuacją nauki w wybranych szkołach ponadpodstawowych. Realizujcie w kolejnych latach swoje pasje i rozwijajcie zdolności.
Na koniec jeszcze kilka cennych wskazówek
- Nie uczcie się w nocy. Połóżcie się spać o takiej porze, żeby się wyspać.
- Wstańcie o takiej porze, żeby mieć czas na spokojne przygotowanie się i dotarcie do szkoły bez nerwów.
- Koniecznie zjedzcie śniadanie. Nawet jeśli stres sprawia, że nie czujecie głodu.
- Nie bierzcie niczego na uspokojenie, ani żadnych środków, które mają wspomagać koncentrację.
- Ubierzcie się elegancko, ale wygodnie i odpowiednio do pogody.
Życzymy Wam powodzenia i wiary we własne możliwości.
Trzymamy za Was kciuki!
Dyrekcja i Nauczyciele SP w Bziance
Kubusiowi przyjaciele natury
Miło jest nam poinformować Państwa o zdobyciu Certyfikatu XII edycji programu KUBUSIOWI PRZYJACIELE NATURY na rok 2019/2020. W tym roku szkolnym uczniowie klas I-III przystąpili do realizacji tego Programu, mającego na celu popularyzację ochrony przyrody. Uczestnicząc w programie „Kubusiowi Przyjaciele Natury" otrzymaliśmy materiały edukacyjne, dzięki którym możliwa była realizacja scenariuszy zajęć dotyczących wybranych działań ekologicznych, a także zajęć związanych z tematyką aktywnego wypoczynku i ruchu.
Bohaterem wszystkich materiałów programu jest Kubuś, który pokazywał dzieciom piękno przyrody. Przeżywając rozmaite przygody, dzieci poznały rośliny i zwierzęta, uczyły się szacunku do przyrody i ekologicznych zachowań. Mimo ograniczeń, spowodowanych pandemią udało nam się dokończyć realizację programu.
opracował: E. Jakieła
Bieg po zdrowie
Uczniowie klasy IV, w roku szkolnym 2019/2020, realizowali na lekcjach z wychowawcą program antytytoniowej edukacji zdrowotnej, Bieg po zdrowie, opracowany przez Główny Inspektorat Sanitarny.
Główne cele programu to:
- opóźnienie lub zapobiegnięcie inicjacji tytoniowej wśród dzieci i młodzieży,
- pokazanie atrakcyjności życia w środowisku wolnym od dymu tytoniowego,
- zwiększanie wiedzy i umiejętności uczniów na temat zdrowia w kontekście szkodliwości palenia papierosów.
Na podsumowanie programu uczniowie klasy IV i V wykonali prace plastyczne na temat skutków palenia papierosów oraz korzyści jakie wynikają z niepalenia i życia w świecie wolnym od dymu tytoniowego.
Mam nadzieję, że poprzez aktywny udział w zajęciach uczniowie zwiększyli swoją wiedzę i umiejętności na temat zdrowia w kontekście szkodliwości palenia papierosów i e-papierosów.
Zapraszam do obejrzenia prac.
opracowała: U. Smerecka
Strona 82 z 188