Zakończenie roku szkolnego 2020/2021
25 czerwca 2021 roku zakończył się nietypowy rok szkolny, w którym musieliśmy stawić czoła wielu wyzwaniom. Był to czas wytężonej pracy uczniów oraz nauczycieli i rodziców, którzy każdego dnia motywowali dzieci do nauki. Przez większość roku szkolnego pracowaliśmy w sposób zdalny. Czy to oznacza, że mijający rok był gorszy od poprzednich? Absolutnie nie. Nasi uczniowie udowodnili, że są w stanie znakomicie poradzić sobie w niełatwych warunkach. Włożyli wiele wysiłku, by osiągnąć sukcesy w nauce. Ich pracowitość, systematyczność i zaangażowanie zostały docenione przez Panią Dyrektor i grono pedagogiczne.
Tegoroczne zakończenie zajęć dydaktyczno - wychowawczych przybrało nieco inną formę. O godzinie 8.00 społeczność naszej szkoły wzięła udział w mszy świętej w kościele parafialnym w Trześniowie. Następnie uczniowie udali się do budynku szkolnego, gdzie w sali gimnastycznej, w obecności Pani Dyrektor i swoich wychowawców otrzymali świadectwa, dyplomy i nagrody książkowe. Odbyło się to według zaplanowanego harmonogramu: najpierw dzieci z oddziału przedszkolnego, następnie uczniowie klas I-III, po nich uczniowie klas IV-VI, a na końcu młodzież z klas VII i VIII. Pani Dyrektor podziękowała nauczycielom i uczniom za całoroczną pracę. Pogratulowała znakomitych osiągnięć w nauce oraz życzyła wspaniałych i bezpiecznych wakacji.
Nagrody książkowe w roku szkolnym 2020/2021 otrzymali:
Kl. I – Szymon Knurek, Milena Krynicka, Antonina Oberc
Kl. II – Aleksandra Polańska, Liwia Michalak
Kl. III – Lena Kaczor, Amelia Kuźniar, Szymon Potocki, Kacper Zubik
Kl. IV– Lena Knurek, Aleksandra Kuźnar, Milena Tabisz, Julia Domin, Nikola Krużel
Kl. V – Oliwia Czapor, Maksymilian Szymański
Kl. VI – Milena Kaczor, Julia Ekiert, Dorota Gębuś
Kl. VII – Dawid Krępulec
Kl. VIII – Magdalena Kijowska, Victoria Renkielska
Świadectwa z wyróżnieniem w roku szkolnym 2020/2021 otrzymali:
Kl. IV – Lena Knurek, Aleksandra Kuźnar, Milena Tabisz, Julia Domin, Nikola Krużel
Kl. V – Oliwia Czapor, Maksymilian Szymański
Kl. VI – Julia Ekiert, Dorota Gębuś, Milena Kaczor
Kl. VII – Dawid Krępulec
Kl. VIII – Magdalena Kijowska, Victoria Renkielska
Nagrody za wysokie wyniki w czytelnictwie w roku szkolnym 2020/2021 otrzymały:
Aleksandra Polańska (kl. II) oraz Nikola Krużel (kl. IV)
Nagrody za 100% frekwencję otrzymali:
Szymon Knurek (kl. I) oraz Dorota Gębuś (kl. VI).
Nagrodę dla wolontariusza roku otrzymała:
Magdalena Kijowska – uczennica klasy VIII.
Wręczono również Listy gratulacyjne i podziękowania dla rodziców uczniów kończących etapy edukacyjne. W klasie III zostali uhonorowani rodzice Szymona Potockiego, a w klasie VIII – Magdaleny Kijowskiej.
Na słowa uznania zasługuje także Rada Rodziców, której Dyrektor szkoły wraz z gronem pedagogicznym pragną złożyć serdeczne podziękowania za całoroczną współpracę, bezinteresowną pomoc i zaangażowanie w funkcjonowanie naszej szkoły.
Życzymy wszystkim udanego i bezpiecznego wypoczynku oraz nabrania sił do dalszej nauki i pracy w nowym roku szkolnym. Wakacje czas zacząć! Do zobaczenia we wrześniu.
Anna Pelczarska
Więcej zdjęć w Galerii.
Czas rozwinąć skrzydła ... - pożegnanie klasy VIII
24 czerwca odbyło się w naszej szkole uroczyste pożegnanie uczniów klasy VIII. Na spotkanie przybyli uczniowie klasy VIII i VII wraz z wychowawcami, pani dyrektor oraz zaproszeni na tę uroczystość rodzice absolwentów.
Pożegnanie to czas podsumowań, wspomnień i refleksji. Taki też charakter miał program przygotowany przez uczennice klasy VIII. W krótkich filmikach wspominały pierwsze spotkanie ze szkołą, pamiętne wydarzenia szkolne czy lekcje i nauczycieli. Nie zabrakło słów wdzięczności skierowanych do pedagogów i dyrekcji szkoły, a także do rodziców, którzy zawsze służą dobrą radą, wsparciem i na których zawsze można liczyć. Ważnym momentem uroczystości było ślubowanie absolwentów, które odbyło się po raz pierwszy w naszej szkole. Po poważnej części młodsi koledzy z klasy VII przygotowali program, w którym pożegnali na wesoło swoje koleżanki.
Tradycją naszej szkoły jest wręczenie rodzicom najlepszych absolwentów listów gratulacyjnych. Tegoroczny list gratulacyjny otrzymali Państwo Kijowscy za osiągnięcia córki Magdaleny. W dalszej części uroczystości wręczono nagrody, dyplomy i upominki.
Skończył się pewien etap w życiu naszych absolwentów. Czas rozwinąć skrzydła jak mówi motto tego spotkania i wyruszyć po nowe wyzwania, które czekają od kolejnego roku szkolnego. Życzymy Wam nowych przyjaciół, wspaniałych nauczycieli i równie wysokich wyników jak do tej pory.
Małgorzata Zięba
Więcej zdjęć w Galerii.
Jest to akcja ekologiczna, charytatywna, nieskomplikowana, potrzebna!
Nasza szkoła włączyła się w akcję „Kolorowe Kredki”, której celem jest niesienie pomocy dzieciom przebywającym w szpitalach oraz zbiórka pieniędzy z przetworzonych kredek na różne cele charytatywne.
Uczniowie przez cały rok szkolny zbierali kredki (zarówno drewniane, jak i świecowe), następnie je zatemperowali i posegregowali. Na kolejnym etapie grupa dorosłych wolontariuszy zasiada do maszyn i z pozyskanych materiałów szyje kolorowe piórniki. Niektóre piórniki są dodatkowo ozdabiane przez wolontariuszy przepięknymi obrazkami. Piórniki zapełnione odrestaurowanymi kredkami są zawożone do szpitali dla przebywających tam dzieci. Kredki świecowe przetapiane są na tęczowe kredki w kształcie klocków, misiów, serduszek itp. Drewniane kredki, które są w gorszym stanie, przerabiane będą na kredkową biżuterię. Zostanie ona wystawiona na licytację lub będzie sprzedawana na kiermaszach. Dochód ze sprzedaży kredkowej biżuterii przeznaczany jest na cele charytatywne, m.in. akcję „Niewidzialny Mikołaj” i „Dobra Wróżka”.
Uczniowie naszej szkoły od tych najmłodszych do najstarszych chętnie przyłączyli się do akcji. Przez cały rok zbierali kredki do ustawionych w holu pudełek, a następnie pomogli przy temperowaniu i segregowaniu. Posegregowane kredki zostaną spakowane i wysłane, dostaną drugie życie. Wszystkim, którzy mieli w tym swój udział serdecznie dziękujemy. Ten niewielki, a tak wiele znaczący gest, umili czas chorym i potrzebujących dzieciom, a my będziemy mogli śmiało powiedzieć, że też się do tego przyczyniliśmy.
„Kiedy pomagamy innym, pomagamy sobie, ponieważ wszelkie dobro, które dajemy, zatacza koło i wraca do nas” - Flora Edwards
Ewelina Rij
Więcej zdjęć w Galerii.
Wycieczka klasy II
21 czerwca 2021 roku klasa II wraz z opiekunami wybrała się na krajoznawczą wycieczkę. Wycieczka została zorganizowana z okazji zakończenia roku szkolnego oraz pierwszego dnia lata.
Pierwszym punktem wyprawy było wspólne wejście na górę Patrię nad Odrzechową, która położona jest w środkowej części Pogórza Bukowskiego. Dziewczynki tryskały energią i z chęcią oglądały przepiękny rozciągający się widok.
Kolejnym etapem wyjazdu było zwiedzenie ruin średniowiecznego zamku w Sobieniu. Powstał on w czasach księstwa halicko – wołyńskiego. Zamek został nadany przez Władysława Jagiełłę rycerskiemu rodowi Kmitów. W 1417 po wcześniejszym ślubie w Sanoku król Władysław Jagiełło gościł na zamku wraz ze swoją trzecią małżonką Elżbietą.
Następnie wszyscy uczestnicy wycieczki udali się do Ośrodka Wypoczynkowo - Rehabilitacyjnego Caritas w Myczkowcach. Uczennice z ciekawością zobaczyły:
- Ogród Biblijny,
- Centrum kultury Ekumenicznej (Park miniatur),
- Kaplicę NMP Królowej i Matki Pięknej Miłości,
- Wystawę zwierząt z bieszczadzkich lasów,
- Park Owadów,
- Zwierzyniec,
- Ścieżkę Etnograficzną "Od ziarna do chleba".
Radosne choć troszkę zmęczone dziewczynki odpoczywały jedząc pysze lody w Lesku. Kolejnym choć nie ostatnim punktem letniego wyjazdu było Regionalne Centrum Pamięci Kardynała Karola Wojtyły w Pastwiskach. Muzeum funkcjonuje od dwóch lat i mieści się w budynku po dawnym sklepie, w którym Karol Wojtyła w czasie wędrówek po Beskidzie Niskim, często robił zakupy.
Po licznych atrakcjach wszyscy udali się na wspólne ognisko na Rudawkę Rymanowską. Po posiłku dziewczynki miele spędziły czas na wspólnych grach i zabawach.
Anna Kaczor
Więcej zdjęć w Galerii.
Zabawa z kolorowymi kamykami
Grupa KAMYKI powstała na wzór czeskiej grupy #kaminky. Chcemy powtórzyć sukces naszych południowych sąsiadów, aby kolorowe kamyczki opanowały całą Polskę!
Chodzi przede wszystkim o zabawę, o dawanie radości. Inicjatywa polega na malowaniu kamyczków, wedle naszego uznania. Przygotowany kamyczek jest już prawie gotowy do swojej podróży. Ważnym jest żeby oznaczyć go kodem pocztowym miasta w którym powstał, oraz napisania fb KAMYKI, żeby osoba, która go odnalazła mogła znaleźć grupę i do nas dołączyć. Nie tylko dzieci, ale również dorośli oszaleli na punkcie #kamyczków.
Dzieci z OP również własnoręcznie wykonały takie kolorowe kamyczki, które podczas swoich wakacyjnych podróży zostawią w wybranych przez siebie miejscach. Zabawo trwaj!!!
Ewelina Rij
Program edukacyjny "Dziel się uśmiechem"
W tym roku szkolnym w klasach IV-VI w naszej szkole zrealizowany został program profilaktyczny Polskiego Czerwonego Krzyża „Dziel się uśmiechem”. W ramach tego projektu zostały przygotowane i przeprowadzone zajęcia, których celem było przekazanie uczniom wiedzy na temat zębów i ich funkcji, higieny jamy ustnej, zasad mycia zębów oraz zwrócenie uwagi na potrzebę dbania o zęby od najmłodszych lat.
W przyswojeniu uczniom nowych wiadomości pomogły prezentacje multimedialne, filmy związane z higieną jamy ustnej i książeczka „Dziel się uśmiechem”. Za aktywny udział w zajęciach uczniowie otrzymali upominki: szczoteczkę, pastę do zębów i gumę do żucia firmy Orbit.
Mamy nadzieję, że wiedza zdobyta dzięki „Dziel się Uśmiechem” oraz konsekwencja w budowaniu zdrowych nawyków higienicznych i żywieniowych sprawią, że nasi drodzy uczniowie będą mogli zawsze cieszyć się pięknym i zdrowym uśmiechem.
Ewelina Rij
Karta Rowerowa - najnowsza odsłona
W czwartkowe popołudnie tj.17.06.2021r. w naszej szkole uczniowie klasy 4 przeszli, a może raczej trafniej będzie przejechali ostatni etap zmagań o uzyskanie Karty Rowerowej – zdali egzamin praktyczny.
Rowerzyści mieli za zadanie wykazać się m.in. pewnością i dynamiką jazdy, spostrzegawczością i odpowiednim refleksem w trakcie wykonywania różnych manewrów oraz praktycznym zastosowaniem znajomości przepisów w konkretnych sytuacjach drogowych. Nasz plac - trasa rowerowa wzbogaciła się w tym roku o bardzo dobrze widoczne pionowe znaki drogowe (wypożyczone) i konieczność wykonania dodatkowego manewru – omijania dwóch przeszkód pierwszej: w pasie drogowym na prostym odcinku, drugiej na obszarze „remontowanego” ronda.
Wszyscy uczniowie poradzili sobie z zaliczeniem praktycznej jazdy egzaminacyjnej, a co za tym idzie uzyskali uprawnienie do wydania im upragnionej Karty Rowerowej (zgodnie z obowiązującym porządkiem prawnym po ukończeniu 10 roku życia!).
W tym roku grupa uczniów wykazała się nadto dodatkową odpornością na zmienne, specyficzne warunki drogowe, które mogły stanowić pewne dodatkowe utrudnienie lub pozytywną motywację tj. obecność jako widowni uczniów starszych klas i niektórych rodziców.
Sukces - to uśmiechy kolejno kończących jazdę po wcześniejszym okresie skupienia i koncentracji - dotyczyło nie tylko uczniów, ale także obecnego przez cały czas wychowawcy klasy.
Ważne !!! (dla uczniów, rodziców i opiekunów)
W bieżącym roku wprowadzono obowiązek posiadania uprawnień dla kierującego hulajnogą elektryczną:
- Od 10 do 18 roku życia należy posiadać kartę rowerową lub prawo jazdy (odpowiedniej kategorii, np. AM, A1, B1)
- Po 18 roku życia nie są potrzebne żadne uprawnienia.
- Maksymalna dopuszczalna prędkość (dla hulajnogi) na ścieżce rowerowej lub ulicy to 20km/h
- W trakcie jazdy hulajnogą z wykorzystaniem chodnika lub drogi dla pieszych należy jechać z prędkością zbliżoną do prędkości pieszego tj. max 4-8 km/h, ustępować pierwszeństwa pieszemu oraz nie utrudniać ruchu.
Pamiętajcie: prawidłowo założony na głowie kask rowerowy chroni nasze zdrowie a czasami nawet życie – możemy uchronić tak wiele, za taki prosty i proporcjonalnie niewielki wydatek.
Ewa Potasiewicz
Więcej zdjęć w Galerii.
Podsumowanie projektu "Z kulturą mi do twarzy" w kl. III
Nasza szkoła w roku szkolnym 2020/2021 brała udział w ogólnopolskim projekcje edukacyjnym "Z kulturą mi do twarzy", do którego przystąpiła klasa III. Honorowy patronat nad projektem objął Minister Edukacji i Nauki.
Celem projektu było wprowadzanie uczniów w świat wartości, w tym ofiarności, współpracy, solidarności, patriotyzmu i szacunku dla tradycji, wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia. Poprzez realizację wybranych z trzech modułów zadań tematycznych uczniowie poszerzali wiedzę o otaczającym świecie, doskonalili różnego rodzaju umiejętności. Działania w ramach projektu pozwoliły na tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dzieci, prowadzących do poznania wartości i norm społecznych. Relacje z niektórych wykonanych zadań zamieszczane były na prywatnej grupie projektowej. Wszystkie zadania cieszyły się w śród uczniów dużym zainteresowaniem, uczniowie wykonywali je z przyjemnością a jednocześnie uczyli się piękna otaczającego nas świata.
Podsumowaniem projektu było opracowanie sprawozdania z realizacji podejmowanych działań oraz przesłanie na adres organizatorów.
Cieszymy się, że udało się nam zrealizować zadania zawarte w regulaminie projektu, mimo trudności, spowodowanych nauczaniem zdalnym i wprowadzonymi obostrzeniami.
Edyta Jakieła
Strona 61 z 187